Het versturen van een e-mailnieuwsbrief is naast social media, één van de meest effectieve online marketing- en communicatiemiddelen.
Wat is de kracht van een e-mailnieuwsbrief?
- Kosten zijn beperkt
Al je eenmaal een ontwerp / template hebt gemaakt is een e-mailnieuwsbrief goedkoper dan een papieren nieuwsbrief. Je hebt geen druk-, papier-, en portokosten meer. - Persoonlijk
Je kunt heel direct én persoonlijk een grote groep mensen bereiken. Het is mogelijk je mails te personaliseren bijvoorbeeld een aanhef met ‘Beste Jan’ of ‘Geachte mevrouw Janssen’. - Snelheid
Een e-mailnieuwsbrief kun je snel maken en versturen waardoor je in kunt spelen op de actualiteiten. - Resultaten direct zichtbaar in cijfers
Bij een e-mailnieuwsbrief is de respons direct meetbaar. Je kunt meteen zien hoeveel mensen de e-mail openen, doorsturen en op welke links ze klikken. - Interactief
Je e-mailnieuwsbrief wordt interactief wanneer je links naar de website, blogs of andere social-mediakanalen toevoegt. Het is ook mogelijk digitaal te reageren en de e-mailnieuwsbrief kun je makkelijk door sturen aan een vriend of vriendin.
Emmy Driessen zegt
Hoi Jacqueline,
Geef je ook maatwerk training Mailchimp? Ik heb een nieuwe baan waarbij ik tegen problemen met audiences oploop. Liefst op locatie, in Dreumel op kantoor als het kan, of anders via Teamviewer j jou of mij in Zoelen?
Ik hoor graag van je. Hartelijke groet,
Emmy
Jacqueline van Zetten zegt
Hoi Emmy, Jazeker geef ik ook maatwerk training Mailchimp. Ik neem contact met je op. Hartelijke groeten, Jacqueline