Ik zie nog veel bedrijven of organisaties die nog geen LinkedIn bedrijfspagina hebben aangemaakt. Of er is wel een pagina maakt en er wordt niet veel mee gedaan of de beheerder van de pagina is onbekend.
De bedrijfspagina is een waardevolle aanvulling op je persoonlijk profiel en de pagina biedt volop kansen voor je marketing:
1. Vergroten van online zichtbaarheid en naamsbekendheid
Op de bedrijfspagina kun je Corporate Updates plaatsen. Hier kun je nieuwsberichten over je bedrijf, vacatures of evenementen delen. Volgers van jouw pagina zien deze berichten in de timeline van hun persoonlijke profiel. Jouw connecties kunnen je bericht liken, commentaar geven of zij kunnen het bericht delen. Hiermee kom je ook onder de aandacht bij je connecties (2e graads) van jouw LinkedIn volgers.
Op de bedrijfspagina is er bovendien ruimte voor het bedrijfsprofiel, een omslagfoto, logo en een verwijzing naar je website.
2. Producten en diensten promoten
LinkedIn biedt subpagina’s (Showcase pagina’s) van de bedrijfspagina voor je producten en diensten. De Showcase pagina is bedoeld om content te delen over het product of dienst. Dus het delen van waardevolle artikelen over je product of dienst staat centraal op deze subpagina. Je LinkedIn contacten kunnen de Showcase pagina ook afzonderlijk volgen.
3. Inzicht in resultaten
De statistieken geven inzicht in het effect van je geplaatste berichten (updates). Je kunt zien hoe vaak je pagina wordt bezocht, uit welke branche en welke functie de bezoekers hebben. Ook zie je hoe vaak een bericht wordt geliked, gedeeld of van commentaar wordt voorzien. En welke personen jouw pagina volgen.
4. Arbeidsmarktcommunicatie
Je kunt op je LinkedId bedrijfspagina een tabblad Career aanmaken. Dit is een betaalde functie. Deze Career pagina kun je als werkgever inzetten voor je arbeidsmarktcommunicatie. Hiermee kom je in contact met potentiële medewerkers, kun je vacatures plaatsen en huidige werknemers iets laten vertellen over hun ervaringen bij het bedrijf (in vorm van een video).
5. Advertentiemogelijkheden voor Company Updates
Naast de reguliere advertenties kun je nu ook je Company Updates (Sponsored Updates) promoten. Je kunt zo je berichten extra zichtbaar maken om het bereik te vergroten en met nieuwe connecties (doelgroepen) in contact te komen. Via deze Sponsored Updates kun je namelijk connecties bereiken die je LinkedIn bedrijfspagina nog niet volgen.