Hoe actief en zichtbaar ben jij op LinkedIn?
Dit kun je nu inzien met de Social Selling Index (SSI) score van LinkedIn. LinkedIn berekent dagelijks je Social Selling Index. Deze score meet hoe effectief je bent in het creëren van je professionele merk, het vinden van de juiste personen, het uitwisselen van informatie, en het opbouwen van relaties.
Je krijgt ook inzicht in je positie binnen jouw bedrijfstak en je eigen netwerk. De score is opgebouwd uit vier onderdelen. Per onderdeel kun je maximaal 25 punten scoren.
De vier onderdelen zijn:
1. Professionele merk creëren
Zorg voor een volledig profiel en doe actief mee met het delen van artikelen en daarop reageren.
Een volledig profiel bij LinkedIn heet All-Star of Zeer deskundig. Hoe sterk jouw profiel is, vind je aan de rechterkant van je profiel bij Profile Strength.
2. De juiste personen vinden
Vind interessante mensen om contact mee op te nemen en neem actief deel aan groepen. Dit onderdeel gaat over hoe actief jij LinkedIn gebruikt om te zoeken naar je prospects en over het bekijken van de LinkedIn profielen van jouw eerste, tweede en derdegraads connecties.
3. Informatie uitwisselen
Deel interessante informatie op LinkedIn en reageer op berichten van connecties uit je netwerk.
4. Relaties onderhouden
Onderhoud je netwerk, verbind met de juiste mensen (die aankoopbeslissingen nemen) en word ook lid van groepen.
Jouw Score
Via deze link kun jij je score zien en krijg je een inzicht in hoe goed jij het doet ten opzichte van jouw netwerk. Ik heb momenteel een SSI van 62.
Connecties in mijn branche Marketing en Reclame hebben gemiddeld een SSI van 22.
Connecties in mijn netwerk hebben op het moment van meting een SSI van 41.