Sinds vorige week heb ik de nieuwe lay-out van mijn persoonlijke LinkedIn profiel op mijn desktop . Het is nog even zoeken. Heb jij al je nieuwe lay-out? En ben je al gewend?
In dit bericht heb ik voor jou zeven belangrijke veranderingen van het bovenste gedeelte van je profiel op een rij gezet.
Oude lay-out
Nieuwe lay-out
Wat is er anders?
Je mist in het nieuwe profiel aan de bovenkant nr. 5 de gepersonaliseerde URL en nummer 6 de contactgegevens. Je ziet nu wel meteen een gedeelte van je Summary (200 tekens), nummer 7 in de print screen.
- Foto
De foto is een belangrijk onderdeel van je LinkedIn profiel. In het nieuwe profiel staat de foto nu kleiner afgebeeld. En je kunt nu inzoomen op het gezicht. LinkedIn is een zakelijk netwerk dus zorg voor een duidelijke en professionele profielfoto. Zo kom je betrouwbaar over en je foto is vaak de eerste indruk die je afgeeft. - Headline
Dit is één voor de eerste onderdelen die iemand ziet als deze op je profiel is terecht gekomen. Gebruik de juiste trefwoorden over je specialisme waarop je gevonden wilt worden. Zet tussen de trefwoorden een komma of scheidingsteken zodat Google deze juist weet te indexeren.
Een goede headline
– Is meer dan je huidige functietitel /bedrijf
– Beschrijft jouw talenten aan de hand van de juiste trefwoorden (keywords)
– Prikkelt de nieuwsgierigheid, zet aan tot doorklikken
In het nieuwe profiel heeft deze nog steeds 120 tekens maar wordt groter weergegeven.
Let op: vermeld in jouw headline geen e-mailadres of telefoonnummer. Jouw profiel kan hierdoor zonder waarschuwing van LinkedIn worden verwijderd. - Huidige werk/functie
Als je meerdere huidige functies hebt, kun je nu kiezen welke je wilt laten zien. - Opleiding
Ook als je meerdere opleidingen hebt, kun je nu kiezen welke opleiding meteen zichtbaar is.
- Gepersonaliseerde LinkedIn-URL
Deze staat niet meer onder je Professional Headline zoals in het oude profiel maar vind je nu in het nieuwe profiel onder het blok “Contact and Personal Info” aan de rechterkant. - Contactgegevens
De contactgegevens stonden in het oude profiel aan de rechterkant onder je Professional Headline en zagen er zo uit:
In de nieuwe lay-out vind je de contactgegevens aan de rechterkant van je Profile pagina. Je hebt een verkort blok dat er zo uitziet:
En als je dit open klapt ziet dit er zo uit:
De verjaardag is toegevoegd en verder zijn je telefoonnummer, e-mailadres en IM (skype) alleen zichtbaar voor je 1e graad connecties en je: URL, de websites en je Twitteraccount zijn voor iedereen zichtbaar. - Samenvatting (Summary)
In het oude profiel stond de samenvatting als een blok onder de Professional Headline.In het nieuwe profiel ziet het eerste gedeelte van de samenvatting er zo uit (groene pijl), het woord Samenvatting (Summary) is nu weggelaten.
De eerste 200 tekens van je samenvatting zijn zichtbaar. Zorg er dus voor dat je hier een duidelijke boodschap hebt die jouw bezoekers uitdaagt om verder te lezen. Als je op See more klikt, krijg je de hele samenvatting te zien. De samenvatting is een ideale plaats om jouw verhaal te vertellen. Hier laat je zien wie je bent, vul hierin wat jouw specialisme is. Laat hier duidelijk naar voren komen welke oplossingen jij of jouw bedrijf kunnen bieden aan jouw (potentiële) klanten. In totaal heb je maximaal 2.000 tekens.
Wil je nog andere veranderingen weten die LinkedIn heeft doorgevoerd? Kijk dan eens naar mijn LinkedIn training waar ik nog meer aanpassingen zal behandelen.
Arnaud de Wilde zegt
Heldere uitleg. Veel had ik al doorgevoerd, maar door jouw uitleg heb ik er toch nog eens specifiek naar gekeken.