Ik heb de afgelopen periode al vele ondernemers en organisaties geholpen met de inzet van digitale nieuwsbrieven. Ondanks de toename van social media is de E-mailnieuwsbrief nog steeds een krachtig marketing instrument.
Met een digitale nieuwsbrief kun je heel direct én persoonlijk een grote groep mensen bereiken en makkelijk contact onderhouden. Je houdt klanten betrokken bij je bedrijf en daarbij is deze manier van communiceren resultaatgericht, snel en goedkoop.
Wat is de kracht van een digitale nieuwsbrief?
- Snelheid
Een nieuwsbrief kan snel worden opgesteld en verstuurd, waardoor je in kunt spelen op de actualiteiten. - Resultaten van de campagnes zijn direct zichtbaar in cijfers
Je kunt meteen zien hoeveel mensen de mail hebben geopend en op de link hebben geklikt of de nieuwsbrief hebben doorgestuurd. - Segmentatie en Personalisatie
Het is mogelijk om gerichte gesegmenteerde informatie te sturen en de nieuwsbrieven te personaliseren. - Interactief
Je kunt links naar je website, blog of social mediakanalen gebruiken. Je hebt de mogelijkheid om te reageren en je kunt de e-mail eenvoudig doorsturen. - De kosten per contact zijn beperkt
Tot 2.000 e-mailadressen is de software gratis en als je eenmaal een template hebt opgezet, kun je deze weer gebruiken voor je volgende nieuwsbrief.
Een professionele online dienst voor digitale nieuwsbrieven is MailChimp. Een softwareprogramma waarmee jezelf eenvoudig e-mailnieuwsbrieven maakt, verstuurt en beheert. MailChimp is gratis te gebruiken tot maximaal 2.000 adressen.
Op donderdag 16 februari 2017 geef ik weer een training ‘E-mailnieuwsbrieven maken met MailChimp”. Interesse? Meld je hier aan.