In een tijd waarin korte video’s en snelle content de norm lijken te zijn, blijft de behoefte aan diepgaande informatie en inhoud meer dan ooit van kracht. Waarom? Omdat diepgaande content een cruciale rol speelt in de reis die een klant aflegt voordat deze tot een besluit of aankoop komt.
De klant doorloopt verschillende fasen voordat tot een besluit wordt gekomen. Klanten zijn niet meer geneigd zomaar over te gaan tot aanschaf; ze zijn kritischer geworden en gaan zelf actief op zoek naar informatie.
Recent onderzoek onder 360 B2B marketeers in de VS heeft aangetoond dat de meest succesvolle contentformats langere, diepgaande content zijn. Denk aan evenementen op locatie, online events/webinars/cursussen, rapporten en white papers. Deze vormen samen de top 4 van de meest succesvolle content.
Als je meer wilt weten over welke content bij welke fase van de klantreis past, lees dan hier mijn artikel
Diepgaande content staat centraal in de lijst van negen contentmarketingtrends voor 2024. Hier zijn de trends op een rij:
- AI gaat voorbij de hype en wordt een echte assistent
- Videocontent wordt nog onmisbaarder
- Ruimte voor verdiepende content
- Interactieve content voor engagement én data
- Groei van social media shopping
- Diversifiëren in SEO
- Meer aandacht voor privacy in content
- Gated content wordt steeds meer een barrière
- Minder content, meer contentpromotie
Voor een uitgebreide toelichting op deze trends, lees dan het artikel van Frankwatching.