Hoe hergebruik je content en bespaar je tijd? In goede content maken, gaat veel tijd zitten. En het is vaak lastig om weer iets nieuws te verzinnen. Vaak denk je ook dat iedereen je content wel gelezen of gezien hebt.
Maar dagelijks word je overspoeld met posts. Niet iedereen ziet wat jij hebt gepubliceerd. Men was druk met andere dingen, de titel sprak niet aan of het algoritme van het social-mediakanaal zorgde ervoor dat de post überhaupt niet te zien was.
Je kunt je bereik enorm vergroten en tijd besparen door content te hergebruiken. Bijvoorbeeld door het op te delen en vanuit verschillende invalshoeken opnieuw aan te bieden op andere momenten, andere social-mediakanalen en in andere vormen.
Dus wat zijn je beste berichten? Welke content heb je gemaakt en is nog steeds relevant? Start daarmee!
Met de volgende 21 tips kun je meteen aan de slag.
Opnieuw aanbieden in een nieuwe vorm
- Schrijf een nieuwe intro en deel deze in je nieuwsbrief met link naar je artikel of vlog.
- Maak er een poll van.
- Maak een Infographic.
- Geef een Webinar rondom je populairste artikel.
- Deel een podcast, een vlog of een Facebook Live waarin je je artikel bespreekt.
- Organiseer een Q&A-sessie rondom je content.
- Maak er een checklist of template van die je als gratis weggever inzet.
Updaten en actualiseren
- Voeg actuele cijfers toe, inclusief een verwijzing naar de bron of een nieuw onderzoek.
- Voeg een nieuwswaardig feitje of andere actualiteit toe en maak je artikel opnieuw urgent en relevant – en dus waardevol.
- Bedenk een nieuwe titel – als je eerst een pakkende titel had, kies je nu iets dat heel goed scoort in Google.
- Voeg nieuw beeldmateriaal toe.
- Voeg een alinea toe met ‘wat niet te doen’.
- Bekijk je bestaande content eens vanuit een nieuw invalshoek of een andere context.
- Update je SEO-titel en omschrijving.
Let op: Zorg ervoor dat de link van je bericht (je permanente link dus) hetzelfde blijft als je het opnieuw publiceert.
Opdelen in kleinere stukjes of delen via ander social-mediakanaal
- Haal er quotes uit die je op social media deelt.
- Maak een nieuwe blog waarin je een definitie of vakterm helder uitlegt.
- Heb je artikelen geschreven die gerelateerd zijn? Maak dan onderlinge verwijzingen en maak je artikel nog waardevoller voor de lezer.
- Maak er een korte video van die je als teaser inzet en deelt op je social-mediakanalen.
- Gewoon opnieuw posten op social media – je hebt vast nieuwe volgers of bent aangesloten bij een nieuwe groep.
- Zoek naar nieuw haakjes om je artikel te promoten, zoals inhaakmomenten of actualiteiten.
- Verzamel alle content die je hebt rondom een bepaald thema en maak er een thematische nieuwsbrief van.
Hergebruik jij al je content en heb je leuke toevoegingen? Of met welke tip ga je als eerste aan de slag? Laat het mij weten onder deze blog
Lees hier meer tips voor content voor je social media
Bron: Frankwachting