“Wie zit er nu op mijn verhaal te wachten en ik weet echt niet wat ik kan delen via LinkedIn”.
Ik hoor het nog zoveel van mijn klanten zeggen. Op Facebook is het vaak geen probleem om een bericht te plaatsen maar professioneel zichtbaar zijn op LinkedIn ervaren de meeste klanten als een drempel. Ze zitten vaak noodgedwongen op LinkedIn en vinden het lastig om waardevol te zijn voor hun connecties.
Een gemiste kans want juist in deze tijd is de inzet van LinkedIn onmisbaar als je online zichtbaarder wilt worden, ideale klanten wilt aantrekken om zo uiteindelijk je omzet te verhogen en een voorsprong te hebben op jouw concurrent.
Als bedrijf heb je zoveel waardevolle kennis in huis. Hoe geweldig is het om deze kennis te delen zodat potentiële klanten jouw expertise en toegevoegde waarde gaan zien én jou bellen om zaken met je te doen.
Welke content kun je zoal delen via LinkedIn?
Een paar tips:
• Informatie over thema’s die je als bedrijf belangrijk vindt en die ook interessant zijn voor je klanten en potentiële klanten. Denk aan onderwerpen zoals circulaire economie, digitalisering of veiligheid.
• Schrijf over trends en nieuwe ontwikkelingen die jij ziet in je vakgebied en schrijf vanuit je eigen mening. Welke innovaties doen ertoe? Wat zeggen deskundigen erover en wat vind jij er zelf van. Dit is professioneel en toch ook persoonlijk.
• Verzamel de meest gestelde vragen over of problemen met jouw product of dienst. Ga met deze lijst aan de slag om daar het beste antwoord of oplossing voor te geven. Denk aan een video met uitleg of een artikel die veel vragen beantwoordt.
• Deel tips & tricks. Tips zijn zo ontzettend waardevol. Je kunt jouw connecties helpen en tegelijkertijd jouw expertise op bepaalde gebieden laten zien. Maak een lijstje met tips en tricks waar je klanten en potentiële klanten iets mee kunnen. Maak het visueel bijvoorbeeld in de vorm van een Infographic.
Heb jij waardevolle tips over hoe jij met het delen van de juiste LinkedIn berichten nieuwe klanten aan gaat trekken?
Deel ze onder dit bericht.