Stories. Het social-mediakanaal Snapchat begon ermee en nu zijn Stories enorm populair op Instagram. Stories worden naar verwachting in 2020 veel populairder dan de foto’s en video’s die je plaatst en ziet in je tijdlijn. Ze zijn heel interessant voor bedrijven om in contact te komen met de juiste doelgroepen.
Wat zijn Instagram Stories?
- Stories zijn visuele verhalen die bestaan uit foto’s of video’s. Deze verdwijnen weer na 24 uur.
- Stories zijn een compilatie van losse foto’s of video’s die maximaal 15 seconden duren, en die je voor 24 uur kunt publiceren.
- Je kunt ze bewerken met teksten, stickers, emoji’s en gifjes. Het is mogelijk de locatie te delen en hashtags te gebruiken. Ook kun je een poll maken, vragen stellen of een quiz houden.
Wat kun je er zakelijk mee?
- Online zichtbaarheid vergroten
- Kijkje geven achter de schermen
- Sfeerbeleving creëren
- Campagne of evenement tot gespreksonderwerp maken
- Bedrijfslocatie promoten
- Inzetten voor advertenties
Waar vind je Instagram Stories?
- In het overzicht bij Home zie je bovenaan de profielfoto’s van mensen die jij volgt. Als er een gekleurde cirkel rondom de profielfoto staat, dan hebben zij een verhaal geplaatst.
- Als je hierop klikt, krijg je de foto’s en filmpjes te zien die zij in hun verhaal hebben gezet. Door op het plusje bij je eigen foto te klikken, maak je zelf een verhaal aan.
- Een Story blijft 24 uur zichtbaar.
- Je kunt Stories ook opslaan en toevoegen aan je profiel onder hoogtepunten. Hierdoor kunnen jouw volgers je verhaal blijven bekijken, ook na 24 uur dus!
- Als iemand je heeft getagd in zijn of haar Story, kun je deze vervolgens delen op je eigen profiel.
- Je kunt via een Story een privé-bericht sturen aan degene die het verhaal heeft geplaatst.
- Formaat afbeelding Instagram Stories: 750 x 1334 pixels.
Zet jij al Instagram Stories in voor jouw bedrijf? Laat het mij weten onder deze blog.