Een optimaal persoonlijk profiel en het opzetten van een bedrijfspagina zijn essentieel als je klanten wilt aantrekken via LinkedIn. Ook als je een eenmanszaak of MKB bedrijf hebt, is een zakelijke pagina belangrijk om in te zetten. Het is niet alleen iets voor grote corporate organisaties.
Waarom is een LinkedIn bedrijfspagina van belang?
- Digitaal bedrijfsvisitekaartje
De bedrijfspagina is een waardevolle aanvulling op je persoonlijk profiel. De pagina biedt volop kansen voor je marketing. Op de bedrijfspagina is er ruimte voor het bedrijfsprofiel, een omslagfoto, logo en een verwijzing naar je website. Het digitale visitekaartje voor je bedrijf. Op de homepagina heb je 2.000 tekens om je bedrijf te presenteren.
Afmetingen afbeeldingen
Bedrijfslogo: 300 x 300 pixels
Omslagfoto: 1536 x 768 pixels - Vergroten van online zichtbaarheid
Op de bedrijfspagina plaats je corporate updates. Hier deel je nieuwsberichten over je bedrijf, vacatures of evenementen delen. Volgers van jouw pagina zien deze berichten in de tijdlijn van hun persoonlijke profiel. Jouw connecties kunnen je bericht liken, commentaar geven of zij kunnen het bericht delen. Hiermee kom je ook onder de aandacht bij je connecties (2e graads) van jouw LinkedIn volgers en het is goed voor je SEO. - Werknemers als ambassadeurs
Koppel je medewerkers of jezelf aan de LinkedIn bedrijfspagina (importeren als werkgever op Persoonlijk Profiel). Als medewerker/volger van de pagina kun je met je persoonlijke profiel de updates delen, liken of erop reageren. - Inzicht in resultaten
De statistieken geven inzicht in het effect van je geplaatste berichten (updates). Je kunt zien hoe vaak je pagina wordt bezocht, uit welke branche en welke functie de bezoekers hebben. Ook zie je hoe vaak een bericht wordt geliked, gedeeld of van commentaar wordt voorzien. En hoeveel personen en wie jouw pagina volgen. - Advertentiemogelijkheden
Met een persoonlijk Linkedin profiel kun je geen advertenties plaatsen. Via je bedrijfspagina kan dit wel.
Naast de reguliere advertenties kun je ook je Company Updates (Sponsored Updates) promoten. Je kunt zo je berichten extra zichtbaar maken om het bereik te vergroten en met nieuwe connecties (doelgroepen) in contact te komen. Via deze Sponsored Updates kun je namelijk connecties bereiken die je LinkedIn bedrijfspagina nog niet volgen.