Ik zie nog heel veel organisaties en ondernemers worstelen met social media. Zij hebben geen idee waar ze de tijd vandaan moeten halen, het is onduidelijk wat het oplevert en hebben geen idee hebben wat ze allemaal kunnen vertellen. En het ontbreekt vooral aan kennis van strategie.
En dat vind ik zo jammer en een gemiste kans. Want wat is er nu mooier om op een eenvoudige en overtuigende manier jouw boodschap over te brengen, in contact te blijven met je bestaande klant, nieuwe relaties aan te gaan en je expertise te tonen zodat je klanten jouw toegevoegde waarde gaan zien.
Daarom ontwikkel ik speciaal voor jou een uniek compleet online programma (e-learning) waarmee je in twee maanden leert hoe je online kunt profileren, naamsbekendheid en vertrouwen opbouwt zodat je uiteindelijk ook geld gaat verdienen met de inzet van je social media-activiteiten.
Wat zijn de 7 stappen?
Stap 1. Online Analyse – huidige situatie
Wie zegt iets over jou of over jouw organisatie?
Wat doen je concurrenten? Hoe actief ben jezelf op dit moment?
Stap 2. Wat wil je met de inzet van social media bereiken?
Wat zijn je doelen?
In welke fase bevind je je op dit moment online?
Stap 3. Hoe zien je doelgroepen eruit?
Bepaal je doelgroepen.
Wat doen zij online en waar bevinden zij zich en hoe kun je met ze in contact komen?
Stap 4. Welke social mediakanalen zet je in?
Welke sociale mediakanalen zijn het meest geschikt om je doel te behalen?
Op welke kanalen zijn je doelgroepen actief?
Stap 5. Bepaal je content strategie
Welke boodschap ga je delen?
Via welk kanaal? In welke vorm?
Stap 6. Hoe ga je de inzet van social media organiseren?
Hoe ga je de social media taken en verantwoordelijkheden intern borgen?
Hoe creëer je draagvlak?
Stap 7. Meten en monitoren
Hoe kun je de resultaten meten, analyseren en optimaliseren?
Welke meetinstrumenten/ tools je daarbij gaat inzetten.