Ik kom nog veel LinkedIn profielen tegen waar de Samenvatting (Summary) niet is ingevuld. Dit is een gemiste kans want de Samenvatting is de ideale plek om te laten zien wie jij bent, welke specialisme jij hebt en welke oplossingen jij kunt bieden aan je bezoekers van jouw profiel. Ook wordt de Samenvatting goed geïndexeerd door Google en draagt deze bij aan je online zichtbaarheid.
In het oude profiel stond de Samenvatting als een blok onder het bovenste gedeelte van je profiel (Professional Headline). In de nieuwe lay-out ziet het eerste gedeelte van de samenvatting er uit zoals in bovenstaande afbeelding. (oranje pijl). Het woord Samenvatting is nu weggelaten.
De eerste 200 tekens van je Samenvatting zijn direct zichtbaar op jouw profiel. Zorg er dus voor dat je hier een duidelijke boodschap hebt die jouw bezoekers uitdaagt om verder te lezen.
Als je op See more klikt, krijg je de hele Samenvatting te zien.
- De Samenvatting is een ideale plaats om jouw verhaal te vertellen.
- Laat je zien wie je bent, vul hierin wat jouw specialisme is.
- Laat duidelijk naar voren komen welke oplossingen jij of jouw bedrijf kunnen bieden aan jouw (potentiële) klanten.
- Gebruik relevante trefwoorden/zoekwoorden. LinkedIn is voor Google belangrijk en daarom wordt je ook de samenvatting goed geïndexeerd op de juiste trefwoorden.
- Voeg ook je contactgegevens zoals mobiele telefoon en e-mailadres toe. De samenvatting is openbaar dus dan kan iedereen jouw gegevens zien.
In totaal heb je maximaal 2.000 tekens voor je Samenvatting.
Wil je nog meer handige tips over LinkedIn? Kijk dan eens naar mijn LinkedIn training en neem contact op voor de mogelijkheden.